De eerste indrukken - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Naomi Höfkes - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Naomi Höfkes - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Naomi Hofkes

Blijf op de hoogte en volg Naomi

31 Augustus 2014 | Spanje, Guía de Isora

Hola,

Na een erg gezellig volksfeest was het dan zaterdag eindelijk zo ver! Vroeg in de ochtend ging de wekker en werden de laatste dingen gecheckt. Op tijd de auto in omdat er rondom Keulen veel wegwerkzaamheden plaatsvonden. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het wachten tot de bagage kon worden gedropt. Nadat de bagage afgeleverd was zijn we wat gaan drinken. Op dat moment realiseerde ik me dat het afscheid heel dichtbij was. Dit zorgde voor de nodige emoties. Toen was het moment aangebroken. Tijd om mijn moeders, Jeroen en Nancy gedag te zeggen. Ik had me er op ingesteld dat het lastig zou zijn maar het viel heel erg tegen. Na het afscheid ben ik direct richting de gate gegaan. Hier kwam ik de Duitse studente van het Saxion tegen waarmee ik samen naar het hotel zou gaan. .

Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Tenerife was het tijd om de bus te zoeken. We zijn naar een soort VVV geweest en hebben gevraagd welke bussen we moesten nemen. De bus zou, volgens de vrouw van de VVV, om 17:00 uur vertrekken richting Lás Americas. De bus kwam echter al om 16:40 uur. Wat bleek, dit was de vorige bus die een beetje vertraging had opgelopen. Gelijk kennis gemaakt met het fenomeen mañana mañana haha… Het eiland zelf is heel erg mooi, onder andere vanwege het ruige landschap.

Na een busreis van ongeveer een uur zagen we tussen de bananenplantages in de verte de contouren van Abama Golf & Spa resort.

Bij aankomst in het hotel was er helaas iets misgegaan met de kamerindeling van stagiaires waardoor de Duitse studente en ik pas om 23:00 uur onze luxe suite in konden. In de tussentijd hebben we het complex verkend. Het is hier zo groot dat hotelgasten en het personeel gebruikmaken van golfkarretjes om de lange afstanden te overbruggen.

Vandaag zijn we een dag naar San Juan geweest. Het is een klein vissersdorpje ongeveer twee kilometer van het hotel vandaan. Hier hebben we lekker de hele dag op het strand doorgebracht samen met twee andere studentes. Bij een van de vele horeca ondernemingen op de boulevard hebben we geluncht. Voor een sandwich met gegrilde kip, tomaat en sla + een fles Fanta van 0,35 liter betaal je 3,70. Dit is een enorm verschil met Nederland en heeft te maken met het btw percentage. In Nederland zit een percentage van 21% op de meeste goederen en diensten, terwijl dat hier op Tenerife en in de rest van Spanje maar 7% is.

Morgenochtend moeten we ons melden bij de human resources. Hier krijgen we uitleg over de stage en over de documenten die allemaal moeten zijn geregeld voordat we legaal met onze stage kunnen beginnen.

Adiós!

• 01 September 2014 - 09:25

André En Trudy:

Ha Naomi.

Wat leuk om al een verslag van jou te lezen.
    Heel veel succes en plezier met je stage.
    Geniet er van!!

Groetjes, André en Trudy

• 21 September 2014 - 16:00

Joze En Jan Smulders :

Hallo Naomi

Jouw verhaal gelezen .een hele onderneming, leuk toch.
    Ik heb gehoord dat je al een kamer heb gevonden, of een appartement met zijn drieen.Helemaal
    geweldig.
    Hier is het op dit moment mooi weer.
    Het is zondag en we zijn lekker aan het luieren. Nu even Naomi een berichtje sturen.
    We zijn net twe weken terug van een vakantie van oud collega s van Jan zijn werk.
    Dit was een busreis naar Eurostrand Leiwen. 30 km van Trier .Trier ligt vlakbij Luxemburg.
    We waren er met een bus vol. Met zes personen in een huisje , en All Inclusief.
    Iedere stel had zijn eigen slaapkamer en zijn eigen badkamer en een gezamelijke woonkamer met koelkast prachtig.
    Het eten en drinken was grandioos. Iedere dag met de bus ergens naartoe en met het eten weer terug.
    Dit alles is voor herhaling vatbaar. We hoorden alweer dat we volgend jaar weergaan, maar nu naar het Sauerland. Verheugen we ons al weerop. Naomi veel plezier daar en tot horens.

Groetjes , Janen Joze